Veljekset Heiskanen Oy täyttää 10 vuotta, yritys ollut perheellä jo 25 vuotta

Vuonna 1983 Arto ja Harri Heiskasen vanhemmat Reino ja Anja Heiskanen perustivat Vieremän K-Rauta- maatalouskeskuksen. Alusta asti veljekset ovat olleet mukana vanhempiensa yrityksen toiminnassa.

"Kiitokset kuuluvat vanhemmille, että jo 90-luvun alussa annettiin vastuuta kaupanteosta. Se on ollut paras koulu kauppiasuralle", kertovat Arto ja Harri Heiskanen.

Oman K-kauppiasuransa veljekset aloittivat vuonna 1998 Vieremällä ostamalla vanhempiensa omistaman rauta-maatalouskaupan. Vuonna 2000 toimintaa laajennettiin Suonenjoelle ja vuonna 2003 Kajaaniin. Kajaanin liiketoiminta myytiin vuoden 2007 alussa ja samana vuoden joulukuussa  laajennettiin Kiuruvedelle ja Iisalmeen. Harri Heiskanen toimii Rautia-K-maatalous-kauppiaana Suonenjoella ja Kiuruvedellä. Arto Heiskanen toimii Vieremän Rautia-K-maatalouskauppiaana ja Iisalmen K-maatalous-kauppiaana.

Arto Heiskanen asuu perheineen Vieremällä ja Harri Heiskanen puolisoineen Suonenjoella. Arto Heiskanen toimi kuuden vuoden ajan K-maatalousketjun luottamuskauppiaana joista viimeiset kaksi vuotta K-maatalous-ketjun puheenjohtajana ja MRY:n (Maatalous- ja rautakauppiasyhdistys) hallituksen jäsenenä.

Synttäreitä vietetään työn merkeissä

Kevätmarkkinakiertue käynnistyy ti 8.4. Vieremältä ja jatkuu Suonenjoella ke 9.4. Kiuruveden Kevätmarkkinat on pe 11.4. ja Iisalmen ma 14.4. Kiuruvedellä ja Iisalmessa juhlitaan myös samalla avajaisia, molemmat kaupat avattiin joulukuussa. Asiakkaille tarjotaan juhlan kunniaksi lohikeittoa ja kakkukahvit. Lisäksi Vieremällä juhlissa on mukana maailmanmestari, keihäänheittäjä Tero Pitkämäki

Veljekset Heiskanen Oy työllistää n. 40 henkilöä ja kesäisin noin 60 henkilöä . Yrityksen omistavat Harri ja Arto Heiskanen ja sen liiketoimintaan kuuluvat maatalous- ja rautakauppa.

Lisätietoja:

• Arto Heiskanen 01053 77307, 0400-677 896